χάπια στην εγκυμοσύνη

Ρωτήστε μαςΚατηγορία: Εγκυμοσύνηχάπια στην εγκυμοσύνη
Dimitra ρώτησε 3 μήνες πριν

Έχω πραγματικά πολύ άγχος.. Χθες ανακάλυψα ότι είμαι έγκυος. Ωστόσο τις μέρες που μάλλον έγινε η σύλληψη ή λίγο μετά, περνούσα μια γαστρεντερίτιδα και έπαιρνα 1 χάπι lumaren και 1 χάπι librax ημερησίως για 6 μέρες. Στις οδηγίες των δύο φαράκων αναγράφεται ότι συνισταται να μη γίνεται λήψη από εγκύους. Πιστεύετε ότι μπορεί να έχουν προκαλέσει βλάβη στο έμβρυο; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

1 Απαντήσεις
Ηλίας Καρναβάς Ιατρός απάντησε2 μήνες πριν

Καλησπέρα Δήμητρα. Συνήθως φάρμακα που λαμβάνονται τόσο νωρίς στην κύηση ή δεν προκαλούν τίποτα ή οι επιπτώσεις τους μπορεί να είναι αιτία αποβολής. Σε ότι αφορά τη ρανιτιδινη (lumaren) μάλλον δεν χρειάζεται να ανησυχείς αφού είναι απο τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται συχνά στην αρχή της εγκυμοσύνης για την αντιμετώπιση της υπερέμεσης. Σε οτι αφορά το librax εκεί δεν θα μπορουσα να απαντήσω με την ίδια ευκολία. Ενδεχομένως καλό θα ήταν να μιλήσεις με το κέντρο δηλητηριάσεων που διαθέτει ειδικό τμημα σε σχέση με φάρμακα και κύηση ώστε να έχεις επίσημη απάντηση. Στη βιβλιογραφία οι αναφορές είναι μικτές και συστήνουν τη μη συνέχιση του φαρμάκου ( πουθενά δεν αναφέρεται σύσταση για ενδεχόμενη διακοπή της κύησης).